Tuesday 24 July 2012

JUADAH RAMADAN KE-4

apa yang aku masak untuk juadah berbuka puasa hari ke 4 ramadan nie....???..


Td siang pg umah member kat subang..anta kain untuk tempahan kusyen dan bean bag.... kami ska berkongsi2 resepi nie...jd dia ada bg satu resepi grill chicken.. dengan xcitednya, blik je dr umah dia terus pg NSK untuk beli brg2... siap2 beli brg terus lik umah dan menyusun brg2 serta menbersihkan ikan2, udang dan ayam.. tiba masanya untuk aku perap ayam..aleh2 cr2 sos black papaer tak de pulak.. rasanya aku dh amik msa shop kat NSK.. cr resit sah tak de mat bangla tu scan sos tersebut bukan setakat sos blackpapaer, sos tomato dan air jus manggo pn dia tak scan..hampehh ape taknye sibuk borak gan kwn dia.. aku lak mana nk persan coz time tu mak tersayang kol.. kisahnye tak jd le aku buh sos tu.. 


jom cuci mata apa juadah berbuka puasa aku hr nie


   
menu 1 - nasi goreng planta




menu 2 - grill chicken black paper




resepi - zalifah


bahan
ayam
4 ulas bwg putih
2 inci halia
2 sudu besar sos tiram
2 sudu besar kicap manis
1 sudu besar kicap masin /. seasoning
2 sudu besar madu
2 sudu besar sos cili
2 sudu besar sos tomato
2 sudu besar sos blackpaper
1 biji lemon


cara


campur semua bahan bersama ayam dan perap. lapik aluminum foil atas dulang pembakar, susun ayam, letak sikit butter @majerin. bakar dalam oven 165c selama 35 mnt. dh msk perahkan lemon



menu 3 - sayur campur mrs armi





No comments:

Post a Comment