Monday, 10 November 2014

CHICKEN ROSTER RONI WITH BAKED BEAN

Salam Uoll, hari ni sya nk kongsi satu resepi campak2..... khas untuk my cinta hati mr armi fairuz. jenuh juga nk fikir nama masakan nih.. husb bg cadangan CHICKEN ROSTER RONI TIH BAKED BEAN  mak aii panjang bebenor nama hidangan nih...  heheh... tak pe layan jelah...


Menarik tertarik kaw memang deboommmm .. masak dengan penuh kasih sayang.. ahaaaaq.. hehe

CHICKEN ROSTER RONI WITH BAKED BEAN

Ayam - potong 6 bahagian ( saya panggang 2 ketul je.. almaklumlah duk berdua ja)
bawang, halia dan bawang putih (di tumbuk hingga lumat)
1 sudu serbuk cili
1 sudu serbuk black paper
secubit garam, origano dan pasley
1 sudu madu 
1 sudu sos tiram
1 sudu sos kicap manis ABC

gaul semua bhn di atas dengan ayam... pastu perap lebih kuran 3 jam,,, bg mesra sikit,,, hehe


resepi makaroni tu korang google jelah ye.. hehe.. 

baked bean tu beli kat kedai n panas kan je..

sos black paper

sebiji/separuh bawang holland
1 sudu tepung
1 sudu sos cili
1 sudu kicap
air
garam dan gula
1 sudu serbuk blackpaper
magerin / butter

Cara - panaskan butter, tumis bawang bila dh naik bau msukkan tepung gandum kacau lagi pastu msukkan sos cili, air, garam dan gula, serbuk blackpaper dan kicap... gaul2 .. tada siap.. simple je ....



SELAMAT MENCUBA

No comments:

Post a Comment