Saturday, 29 November 2014

SAMBAL SOTONG SUMBAT

Selamat malam

alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana kecemerlangan anak sedara ku Danish Aiman mendapat 5A dalam upsr.. semua ahli keluarga gembira.. seronok je tgk... apapun tahniah kerana usaha mu bersungguh-sungguh .. walaupun sebelum tu byk masalah yg terpaksa dihadapi sehingga mengganggu pelajaran dr darjah 3-5 .. masuk tahun 6 segala mslh telah selesai dan kamu bangkit memperjuangkan misi sehingga berjaya,...  

maksu dah janji nak bwk pegi USS kalau dpt 5A ..  akan ku kota janji tu... huhu panjang pulok mukadimahku ini... kihkih

hehehhe

ok mlm ni ku msk Sambal Sotong Sumbat.. resepi?... ala main campak2 je.. tp hubby kate sedap.. okey lah tu kan... hehe


Resepi

Bahan sumbat sotong

2 biji telur
1 biji bawang putih (dihiris)
1 biji bawang merah (dihiris)
3 batang cili api
1 sudu kicap
1 sudu sos
garam

tumis bwg putih, bawang merah dan cili.. msukkan telur dan hancurkan (kacau2 smpai hancur) kemudian masukkan sos cili , kicap dan garam.. 

siap 

Mula2 masak sambal dlu bila dh masak baru masukkan sotong dh disumbat td... 


Boleh la dihidang bersama nasi panas... terangkat... hehhe


No comments:

Post a Comment