Thursday, 6 June 2013

DIY PROP FOR FOOD PHOTOGRAPHY

LANGKAH DEMI LANGKAH

Bersarang dh blogku ni... lama dh tak update msak memask.. biasalah bz cuti sekolah... LM pn dh tamat jadi mmg akan banyak lah benda2 nk kene setel...

bila dh mencuba sesuatu resepi pastu nk di kongsi bersama rakan-rakan.. bila tgk blog azlita masam manis pasal prop DIY rasa teringin nk buat jadi cdgkan kathubby untuk hasilkan  DIY  prop.. 


so bila blik kg umah mertua, hubby tanye ayah mertua kat mana nk dpt kayu-kayu untuk di jadikan prop.. ayah mertua memang teror bab kayu - kayu nih.. so hubby dan ayah mertua pegi cr kayu kat kedai silibin ipoh.. (nama kedai hubby tak thu)..hehe....


kredit to ayah mertua En Ayub Jidi.. tq ayah... duk memilih mana kayu yang sesuai dan berkualiti.. rege dalam rm20 (sekaki rm1.50) ............hubby ku tgh amik gambo...




jeng jeng.. setelah selesai sesi jual beli, kayu td telah dibawa lik ke umah mertua kat kg manjoi ipoh..
proses memotong dan melicinkan...






 tadaaaa... siap dh tinggal nk varnish ja... 

today - lokasi rumah ku syurga ku--- rawang
hubby menyambung kerja untuk varnish pulak.. varnish color brown beli kat kedai hardware country home.. rm7.50 ja.. murah kan...






tu tangan sape tuh... kihkihkiih.... operasi  varnish kayu....



bila dh varnish tunggu kering dlm 15 minit... lepas tu kene licinkan guna kertas pasir..



bila dh siap lcinkan varnish lik ....hehe... n siap leh digunakan...




alhamdulillah siap sudah.. tunggu nk keringkan je..



No comments:

Post a Comment